Україною ратифіковано основні міжнародні документи у сфері забезпечення прав дітей та прав людей з інвалідністю, згідно зі світовими стандартами освіти, соціального захисту та охорони здоров’я. Стаття 24 Конвенції ООН про права людей з інвалідністю, визначає обов’язок держави щодо реалізації інклюзивної моделі освіти.

Інклюзивна модель освіти передбачає отримання освіти учнями або студентами з інвалідністю та учнями або студентами з особливими освітніми потребами, в умовах коли вони навчаються в загальному освітньому середовищі за місцем свого проживання.

Переваги інклюзивного навчання:
  • Усуваються бар’єри в системі освіти та системі підтримки дітей з особливими потребами.
  • Батьки залучені до процесу навчання.
  • Діти з особливими освітніми потребами отримують можливість для нормальної соціалізації, розвитку своїх сильних сторін і талантів та подальшої інтеграції в суспільство, вступ до професійних та вищих навчальних закладів.
  • У дітей з особливими освітніми потребами формуються соціальні компетенції для налагодження дружніх стосунків з ровесниками у школі та поза її межами; моделюються належні способи взаємодії з колективом.
  • Створюється атмосфера спокійного прийняття відмінностей інших людей.
Нормативно-правові акти щодо забезпечення безбар'єрного доступу до закладів освіти та організації інклюзивнго навчання

Реалізація права дітей з особливими освітніми потребами рівного доступу до якісної освіти вимагає забезпечення безбар'єрного доступу до закладів освіти та організації безпечного інклюзивного освітнього середовища.

Забезпечення територіальної доступності повної загальної середньої освіти, обов’язок створення і утримання мережі закладів освіти та їхніх філій покладається на органи місцевого самоврядування.

Навчання та виховання осіб з особливими освітніми потребами, зокрема тими, що спричинені порушенням розвитку та інвалідністю, здійснюються за рахунок коштів освітніх субвенцій, державного та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством, у тому числі з урахуванням потреб дитини, визначених в індивідуальній програмі розвитку.

В разі необхідності підвезення до закладу освіти і у зворотному напрямку забезпечується за кошти місцевих бюджетів, у тому числі із забезпеченням доступності відповідного транспорту для осіб з порушенням зору, слуху, опорнорухового апарату та інших маломобільних груп населення.

Забезпечення безперешкодного доступу до будівель та приміщень ХГ № 42 дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, зокрема тих, що пересуваються на візках, та дітей з порушеннями зору

Усі основні приміщення закладу мають природне освітлення. Світло на робочі місця падає ліворуч. В навчальних приміщеннях враховано такі вимоги: стіни світлих тонів; меблі, столи – кольору натурального дерева; стелі, двері, віконні рами – білі. З вересня по травень у приміщеннях рівень освітлення підвищується за допомогою штучного освітлення світлодіодними лампами. У закладі дотримується повітряно – тепловий режим. Приміщення обладнані системами центрального опалення та вентиляції, що забезпечують сприятливі мікрокліматичні умови внутрішнього середовища. Чистота повітря у закладі забезпечується регулярністю вологого прибирання, використанням всіх видів провітрювання (наскрізне, кутове, однобічне).

ХГ № 42 готова до дообладнання, а у разі, коли наявні будівлі, споруди та приміщення закладу освіти неможливо повністю привести у відповідність з потребами учнів, здійснюється їх розумне пристосування, що враховує індивідуальні потреби та можливості таких учнів, зазначені в їх індивідуальній програмі розвитку.

НаявністьВідсутність
Забезпечено рівноправний, без обмежень, підхід до будівліМожливість використання пандусів
На відкритій індивідуальній автостоянці біля закладу освіти виділено не менше 10% місць, але не менше одного місця для паркування транспорту осіб з інвалідністюКонтрастне маркування на прозорих вхідних дверях
Наявність кнопки виклику на рівні 80 см від земліБезперешкодний доступ з ґанку до приміщень першого поверху
Сходи мають безпечну конструкцію, є неслизькимиСистема засобів орієнтації та інформаційної підтримки
Предмети інтер’єру в коридорі не ускладнюють пересування маломобільних груп населення Поручні сходів суцільні і з обох боків
Рельєфні позначення поверхів на верхній або бічній поверхні поручнів перил
Облаштування кабіни туалету загального користування для відвідувача на кріслі колісному
Зона відпочинку для маломобільних груп населення, зокрема осіб на кріслах колісних, на кожному поверсі закладу освіти
Фізкультурно-рекреаційна зона в приміщенні
Фізкультурно-рекреаційна зона на прилеглій території
Ресурсна кімната

Забезпечення необхідними навчально-методичними і наочно-дидактичними посібниками та індивідуальними технічними засобами навчання

Особам з особливими освітніми потребами освіта у ХГ № 42 надається нарівні з іншими учнями.

Особа з особливими освітніми потребами – особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту.

Для навчання осіб з особливими освітніми потребами застосовується навчання з використанням дистанційних технологій або за формами, що враховують їхні потреби та індивідуальні можливості.

Підтримка в освітньому процесі – підтримка, що надається здобувачам освіти постійно або тимчасово та передбачає створення для них сприятливих для навчання умов у закладі освіти, а також здійснення додаткових заходів, спрямованих на подолання їх освітніх труднощів.

АдаптаціяМодифікація
передбачає зміну характеру представлення навчального матеріалу, не змінюючи зміст навчання: через пристосування освітнього середовища, адаптації навчальних підходів, навчальних матеріалів, стратегій, технологій навчання і оцінки, які відповідають індивідуальним особливостям, потенціалу учня для забезпечення його розвитку, кореляції кінцевих досягнень його навчання із загальноосвітньою програмоютрансформація характеру представлення навчального матеріалу шляхом зміни освітніх цілей, змісту, концептуальної складності навчальних завдань, технологій оцінювання для конкретної дитини у відповідності до її потенціалу (у тому числі – шляхом використання інших підручників, інших матеріалів, виконання інших завдань тощо)
Стратегії, спрямовані на допомогу особам з ООП засвоювати той самий навчальний зміст, що і їх однолітки з N-розвитком Стратегії, спрямовані на допомогу особам з ООП навчатися за власним індивідуальним маршрутом
Передбачають такі ж навчальні цілі для осіб з ООП як і у однолітківПередбачають відмінні (інші) навчальні цілі дітей з ООП ніж у їх однолітків
Засоби, матеріали, технології спрямовані на забезпечення можливості особам з ООП засвоювати навчальний зміст разом з одноліткамиЗасоби, матеріали, технології спрямовані на забезпечення можливості осіб з ООП брати участь у навчальній діяльності разом з усіма, але засвоювати навчальний зміст відповідно до індивідуальних цілей
Зміст навчання дітей з ООП відповідає змісту відповідного року навчанняЗміст навчання для осіб з ООП не відповідає змісту відповідного року навчання
Кiлькiсть переглядiв: 510

Фотогалерея

Звернутися для редагування/видалення інформації про дитину з сайту або повідомити про нелегальний контент, Ви можете, написавши на електронну пошту library@school42.edu.kh.ua

/Files/images/dlya_svyat/logo.jpg

Дата останньої зміни 15 Квітня 2024

Цей сайт безкоштовний!