/Files/images/CIMG0136_v1.jpg

Поради вчителям

1. Хоч би які ви мали переконання, доведеться визнати: щоб змінити навколишній світ, треба починати з себе. Немає сенсу міняти професію, гніватися на свою сім'ю, обурюватися, що нема нормальної зарплати, тощо.

2. Постарайтеся прийняти обставини, в яких опинилися. Саме вони свідчать про рівень вашого розвитку. Нинішні умови життя можна назвати вихідною точкою на тривалому шляху розвитку, на початку якого ви перебуваєте. З огляду на них, потрібно зрозуміти, у якому напрямі рухатися далі, щоб досягти поставлених цілей, над чим працювати, на що звернути особливу увагу.

3. Гідна людина завжди вдячна за те, що має. Навчившись приймати і цінувати своє життя таким, яким воно є тепер, ви готові до того, щоб отримати більше. І ніяк інакше.

4. Докладаючи зусилля в різних сферах життя, ви завжди отримаєте відгук від світу. Кожен крок буде винагороджений результатом, який пропорційний витраченим силам. Пам’ятайте, що не людина визначає міру. Якщо результат не виправдовує очікувань, значить у роботі було недостатньо вашої віддачі.

5. Об’єктивний аналіз власних дій — ключ до розуміння законів Всесвіту.

Семінарське практичне заняття з питань організації виховної роботи в класі

Тема: Методика проведення ділової гри для батьків «Діамант»

Мета:

1. Визначення рейтингу оцінки проблем сімейного виховання

2. Складання плану індивідуальної роботи з батьками в класі.

План

1. Обговорення запропонованого питання

2. Проблеми сімейного виховання, та їх актуальність.

3. Ознайомлення з алгоритмом гри.

4. Практична робота (визначення рейтингу серед запропонованих проблем).

5. Колективний аналіз проведеної гри.

Алгоритм проведення ділової гри для батьків "Діамант”

1. Класний вихователь записує і нумерує названі проблеми на дошці.

2. Пропонується кожному з батьків намалювати діамант (ромб, розділений на 9 клітинок) і розмістити названі проблеми в порядку їх важливості.

3. Пропонується зробити спільний «діамант» спочатку з сусідом по парті, потім - четвіркою.

4. По одному представнику від четвірок сходяться біля дошки і малюють спільний для всієї групи «діамант».

5. Обговорення виділених групою найважливіших проблем.

Рекомендації щодо розподілу часу на викладання різних предметів

Советы учителю: научитесь заботиться о себе

Оптимальна тривалість виконання домашніх завдань

· для 2-х класів: 45 хв;

· для 3-х класів: 1 год 10 хв;

· для 4-х класів: 1 год 30 хв;

· для 5-8 класів: 2 - 2,5 год.

УВАГА!

· Не варто ставити після фізичної культури уроки, що супроводжуються виконанням контрольних,практичних і лабораторних робіт (фізика,хімія,біологія).

· Не бажано заповнювати навчальний день уроками з предметів, що не спричиняють значного розумового навантаження (фізична культура, музичне мистецтво, трудове навчання, образотворче мистецтво). Їх слід розподіляти рівномірно, віддаючи перевагу початку й кінцю тижня.

· Рекомендується подвоювати уроки з одного предмета лише в 9-11-х класах, коли це передбачається певними дидактичними вимогами (написання творів із літератури, виконання практичних робіт із фізики, хімії, проведення лекцій, семінарських занять, заліків тощо).

· Упродовж одного дня не варто,особливо в старших класах, ставити кілька предметів, що вимагають від учнів тривалої й серйозної домашньої підготовки,читання значної кількості текстів (українську й зарубіжну літератури, історію тощо).

· Якщо для вивчення предмета виділено одну навчальну годину на тиждень, уроки з цього предмета не варто ставити на початок чи кінець тижня;якщо дві години, між ними має бути перерва у 2-3 дні.

· У розклад на понеділок доцільно включати уроки з предметів,що не вимагають домашньої підготовки (образотворче мистецтво, музичне мистецтво, фізична культура, трудове навчання), і з предметів,на вивчення яких відводиться більш ніж дві години на тиждень, щоб поставити під загрозу засвоєння програмового матеріалу й не знизити рівень знань учнів.

· У паралельних класах упродовж одного дня має бути переважно однакова кількість уроків.

· Для раціоналізації проведення виховних заходів доцільно мати в розкладі для 5-11-х класів принаймні один-два дні з однаковою кількістю уроків.

· Слід враховувати пропускну спроможність навчальних кабінетів передусім із таких предметів як фізика, хімія, біологія, де передбачено проведення лабораторних і практичних робіт. Передусім потрібно забезпечити приміщенням випускні класи, а для перевідних класів створити гнучкий розклад лабораторних і практичних занять.

· Необхідно врахувати і пропускну спроможність спортзалу.

ХАРЧУВАННЯ

У закладах із невеликою кількістю класів (1-2 класи-комплекти) малої й середньої наповнюваності харчування учнів початкової школи відбувається на другій перерві, інших класів-на третій.

Друга перерва має тривати не менш ніж 15 хв залежно від умов конкретного освітнього закладу.

​У закладах з великою кількістю класів зі значною наповнюваністю харчування учнів початкової школи відбувається на першій перерві, учнів 5-8-х класів-на другій, учнів 9-11-х класів-на третій.

Перерва має тривати не менш ніж 10 хв, щоб учень мав змогу відпочити. Великі перерви рекомендується використовувати для активного відпочинку учнів (спортивні ігри, прогулянки, ігри на свіжому повітрі).

Як підтримати молодого вчителя

Молодий учитель прийшов працювати в школу... Як він почувається

в новому колективі серед своїх колег і учнів? Що він відчуває?

Розгубленість через складнощі педагогічної праці: розклад навчальних

занять, швидкість зміни видів діяльності, потребу постійно спілкуватися

з колегами, учнями, батьками тощо; емоційну нестійкість через потік

різноманітних обов'язків, численних шкільних подій; невпевненість у

своїх силах, недостатню методичну компетентність і, подекуди, страх

перед дитячим колективом...

​Система роботи з молодими вчителями в кожній школі досить відпрацьована: індивідуальна опіка, наставництво, методична допомога із залученням до роботи школи молодого вчителя, а також індивідуальні методичні консультації та інші різноманітні способи підтримки.

У НВК «Гімназія — школа» № 27 м. Маріуполя створено систему методичної підтримки та професійного становлення молодих учителів.

Під час знайомства з молодими вчителями проводиться АНКЕТУВАННЯ щодо:

· рівня професійної підготовки вчителя з навчального предмета;

· знання технології й методики викладання;

· уміння організувати виховний процес;

· організованості, комунікативних здібностей;

· здатності до саморозвитку, визначення чинників, що стимулюють і перешкоджають самоосвіті;

· рівня професійного й загальнокультурного розвитку;

· орієнтації педагога на навчально-дисциплінарну або особистісно зорієнтовану модель організації педагогічного процесу та взаємодії з учнями.

Анкетування, ретельний аналіз його результатів, створення під час співбесід молодих учителів з адміністрацією навчального закладу індивідуальної дорожньої карти підвищення їхньої педагогічної майстерності, дають змогу познайомитися з кожним із них і запобігти помилкам у професійній діяльності. В арсеналі заступника директора школи накопичено достатньо матеріалу для такої роботи.

Для вивчення проблем молодих учителів проводиться постійний СЕМІНАР «Учитель і проблеми дисципліни».

/Files/images/soveti-uchitelym-kotorie-pomogut-im-izbegat-trudnostey-s-uchenikami.jpg

Цей курс дає відповіді на типові запитання, що виникають у молодого вчителя:

· Чому учні поводяться, на погляд учителя, погано?

· Які причини їхньої неадекватної поведінки?

· Як корегувати поведінку учнів і підвищити рівень їхньої самоактуалізації?

· Які є засоби швидкої педагогічної допомоги?

· Як виробити стратегію поведінки педагога з учнями, які порушують дисципліну?

Семінар розрахований на проведення чотирьох тематичних занять:

· «Поведінка учня на уроці. Швидке педагогічне реагування»;

· «Стратегія й тактика втручання вчителя в ситуації, що виникають через девіантну поведінку учнів»;

· «Що робити вчителеві, якщо учень вдається до девіантної поведінки, щоб уникнути невдач?»;

· «Як допомогти учням налагодити нормальні взаємини з учителем й відчути свою комунікативну спроможність?».

Ще один захід, який методична рада НВК рекомендує молодим учителям, — постійний СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ «Основи педагогічної техніки». Відомо, що молодий учитель, прийшовши до школи, іноді має хибне уявлення про свою повсякденну педагогічну діяльність. Педагогічні вищі навчальні заклади недостатньо озброюють майбутнього педагога провідними принципами та практичними прийомами педагогічної техніки. Шкода, бо окремо взяті педагогічні прийоми мають скластись у цілісну систему, створити яку прагне кожен учитель.

​Семінар розраховано на шість тематичних занять:

· «Основні принципи й завдання педагогічної техніки»;

· «Невербальні комунікації в педагогічному процесі. Роль і функції жестів і міміки вчителя в організації педагогічного процесу»;

· практикум «Жестикуляція як компонент педагогічної техніки»;

· «Дидактичні прийоми підвищення цікавості до навчального матеріалу»;

· «Психолого-педагогічні прийоми керування класом»;

· практикум «Техніка підготовки домашнього завдання».

Розвиток творчого потенціалу учня, формування його функціональних життєвих компетентностей нині неможливі, якщо учитель не поважає учнів, не ставиться до них толерантно, не створює психологічний комфорт для кожного учня на уроці.

Що б не казали про нову генерацію учителів, на жаль, три чверті молодих учителів на початку своєї кар'єри орієнтуються на навчально-дисциплінарну модель взаємодії з учнями в межах класно-урочної системи. Цьому сприяє багато чинників — професійна невпевненість молодого педагога, його емоційна нестійкість у взаєминах із учнями, а також незнання дитячої вікової психології.

Сучасні вимоги до вчителя прямо пов'язані з такими тенденціями розвитку освіти, як орієнтація на особистість учня, надання йому можливості самовиражатися й саморозвиватися у процесі навчання й виховання. Підтримка самореалізації учня, спонукання до самоаналізу, самовизначення становить неабиякі психологічні труднощі для педагогів, передусім молодих.

Тому третьому етапу професійного становлення молодого вчителя відповідає цикл ПСИХОЛОГІЧНИХ СЕМІНАРІВ щодо зміни педагогічної практики через зміни в особистості вчителя з таких тем:

· «Система роботи зі своїми негативними почуттями й негативними почуттями учнів»;

· «Створення психологічного комфорту в класі під час уроку»;

· «Педагогічна толерантність»;

· «Професійна самосвідомість педагога»;

· «Способи саморегуляції емоційного стану вчителя»;

· «Допомога вчителеві в опануванні прийомів переконання».

Ця система семінарів є ефективним інструментом особистого та професійного зростання молодого педагога, а отже, допомагає швидко і якісно адаптувати молодого вчителя до школи та сприяє його професійному зростанню.

Кiлькiсть переглядiв: 50

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.