Соціальний паспорт дітей
пільгових категорій ХЗОШ № 42 станом на 05.09.2022

Соціальний статус Кількість учнів
Діти-сироти 5
Діти, позбавлені батьківського піклування 0
Діти з малозабезпечених родин 0
Діти, реєстрація народження яких здійснена відповідно до ст. 135 Сімейного КодексуУкраїни (зі слів матері) 22
Діти з багатодітних родин 29
Діти-напівсироти 19
Діти з інвалідністю 12
Діти, якімають статус осіб, постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС 1
Діти військовослужбовців, працівників правоохоронних органів, журналістів, шахтарів, які загинули під час виконання службових обов’язків 0
Дітей учасників бойових дій в зоні АТО / ООС 11
Діти, які виховуються у сім'ях, де батьки мають інвалідність 0
Діти, які постраждали внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів 2
Загальна кількість дітей із родин внутрішньопереміщених осіб (ВПО) 13
Всього 114

Соціальний захист - це система заходів, спрямованих на відновлення зовнішніх соціально-економічних, політичних, медико–екологічних, правових, психолого–педагогічних умов, які забезпечують на сучасному рівні виживання і розвиток дітей, на подолання ситуації, коли дії окремих осіб чи інститутів наносять безпосередню шкоду здоров’ю, психічному, моральному, інтелектуальному розвитку дитини.

Основні завдання соціального захисту дітей у школі:
  • створення сприятливих умов для фізичного, психічного, соціального і духовного розвитку дітей, забезпечення їх правового та соціального захисту;
  • допомога в розвитку творчих і потенціальних здібностей дітей;
  • соціальний захист дітей пільгового контингенту.

План роботи з учнями пільгових категорій
  1. Ознайомлення працівників школи з нормативними документами, що регулюють законодавство в галузі охорони дитинства.
  2. Оновлення банку даних дітей пільгових категорій та постійно поповнювати його.
  3. Залучення учнів пільгового контингенту до занять в гуртках та секціях спортивного та художньо-естетичного напрямів.
  4. Проведення обстеження матеріально-побутових умов проживання дітей пільгових категорій та дітей , які стоять на обліку.
  5. Посередництво в організації забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування Єдиним квитком та Єдиним електронним квитком «Е-ticket», карткою Харків’янина.
  6. Посередництво в організації забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування за рахунок фонду загального обов'язкового навчання: одягом, взуттям, шкільними канцелярськими товарами; подарунками до Дня захисту дітей, Дня Святого Миколая та свята Нового року тощо.
  7. Посередництво в організації забезпечення безкоштовним гарячим харчуванням у шкільній їдальні (діти-сироти; діти, позбавлені батьківського піклування; діти з малозабезпечених родин; діти учасників АТО/ООС, діти ВПО, діти, які мають статус дитини, що постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів).
  8. Забезпечити проведення медичних оглядів дітей пільгових категорій під час планових оглядів дітей школи медичними працівниками відповідних медичних установ.
  9. Проводити профорієнтаційну роботу серед дітей пільгового контингенту, контролювати працевлаштування цих дітей після закінчення школи.
  10. Оздоровлення учнів пільгових категорій у пришкільних таборах.
  11. Консультації батьків дітей пільгових категорій з питань соціального захисту.
  12. Забезпечувати дітей пільгових категорій безкоштовними квитками до театрів, цирку, музеїв тощо.
  13. Проведення заходів щодо профілактики булінгу, суїциду, конфліктів, правопорушень, пропусків занять без поважних причин, ЗСЖ, насильства тощо.
  14. Проводити роботу щодо роз’яснення батькам/опікунам про необхідність своєчасного отримання паспортів по досягненню 14-річного віку та РНОКПП з дітьми пільгових категорій.
  15. Аналізувати стан забезпечення житлом й майном дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
  16. Проводити у консультативну та діагностичну роботу з дітьми пільгового контингенту, надавати рекомендації батькам та вчителям.
  17. Проводити акції «Милосердя» по збору речей (одягу, канцтоварів, іграшок, книжок тощо) для дітей пільгових категорій, які навчаються в школі.
  18. Залучати дітей пільгових категорій до участі в шкільних та районних конкурсах дитячої творчості, спортивних змаганнях, інтелектуальних турнірах, олімпіадах тощо.
  19. Організувати лекторій правових знань щодо роз’яснення дітям пільгових категорій та їх батькам/опікунам норм сучасного законодавства з охорони дитинства.
  20. Організувати роботу шкільних психологів з учнями пільгового контингенту.
  21. Здійснювати зв’язок зі службою у справах дітей виконкому, управлінням освіти з метою координації дій щодо роботи з дітьми пільгового контингенту.
  22. Інформувати органи опіки і піклування ССД про дітей, які залишилися без піклування батьків.
  23. Проводити з метою соціального захисту дітей пільгових категорій шкільні акції, присвячені пам’ятним датам.
  24. Забезпечити участь дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, випускників 9 та 11 класів, у районних заходах.
  25. Розглянути питання про підсумки роботи щодо соціального захисту дітей на нараді при директорові.
  26. Збір інформації про зайнятість у канікулярний період учнів, які перебувають на різних формах обліку.
  27. Проведення консультацій "Психологічна підтримка в умовах кризових ситуацій" з батьками, вчителями та дітьми. Надання рекомендацій, порад.

Виявлення та соціальний супровід сімей, які потрапили в складні життєві обставини (СЖО).

Складні життєві обставини (СЖО)– умови, що негативно впливають на життя дитини, стан її здоров’я та розвиток (інвалідність, тяжка хвороба, безпритульність, перебування у конфлікті із законом, залучення до найгірших форми дитячої праці, жорстоке поводження тощо), установлені за результатами оцінювання потреб дитини та її сім’ї у соціальних послугах

З метою своєчасного виявлення, влаштування та надання необхідно соціальної допомоги чи підтримки сім’ям, які опинилися в складних життєвих обставинах соціальний педагог керується наступною нормативно-правовою база:

Особи/сім’ї, які мають найвищий ризик потрапляння у СЖО через вплив несприятливих зовнішніх та/або внутрішніх чинників (вразливі категорії населення):
  • сім’ї, у яких дітей відібрано у батьків без позбавлення їх батьківських прав;
  • сім’ї, де триває процес розлучення батьків і вирішується спір між матір’ю та батьком щодо визначення місця проживання дітей, участі батьків у їх вихованні;
  • сім’ї з дітьми, в яких тривала хвороба батьків перешкоджає їм виконувати свої батьківські обов’язки;
  • сім’ї з дітьми, де батьки є трудовими мігрантами;
  • малозабезпечені сім’ї з дітьми, які втратили можливість виконувати свій виховний вплив через певні обставини;
  • сім’ї, у яких діти систематично самовільно залишають місце проживання;
  • жінки, які виявили намір відмовитися від новонародженої дитини;
  • неповнолітні одинокі матері;
  • особи з-поміж дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування;
  • сім’ї, дітей з яких влаштовано в сім’ю патронатного вихователя;
  • внутрішньо переміщені особи тощо.
Основні вразливі категорії:
  1. Жорстоке поводження з дитиною.
  2. Загроза життю або здоров’ю дитини.

Пріоритетним завданням та мотивом до дій, які покладаються на заклади освіти у вищезгаданих документах є первинна і основна роль закладу освіти (тобто школи) щодо своєчасного виявлення дітей та їх сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах чи умовах.

Саме невідкладне і правильне реагування класного керівника з соціальним педагогом дає можливість конкретно з’ясувати суть причин складних життєвих обставин в яких опинилася дитина та її сім’я. І ні в якому разі не замовчування виявлених соціальних проблем дитини, сім’ї та акумулювання цих проблем в школі, терміново інформувати відділ освіти про виявлених дітей; здійснювати їх облік; своєчасно оформляти особові справи дітей; організовувати роз’яснювальну роботу з батьками/ опікунами з питань охорони прав дитини; проводити обстеження матеріально-побутових умов проживання дітей, які потрапили в складні життєві обставини; залучати дітей до гурткової роботи; проводити індивідуальну, профілактичну роботу; здійснювати постійний контроль за відвідуванням учнями школи; проводити бесіди та консультації для дітей та їхніх батьків/опікунів.

Кiлькiсть переглядiв: 134

Фотогалерея

Звернутися для редагування/видалення інформації про дитину з сайту або повідомити про нелегальний контент, Ви можете, написавши на електронну пошту library@school42.edu.kh.ua

/Files/images/dlya_svyat/logo.jpg

Дата останньої зміни 26 Квітня 2024

Цей сайт безкоштовний!